Klachtenregeling


Wij besteden veel aandacht aan onze dienstverlening. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons dan weten. U kunt ons bellen of mailen. Zo kunnen wij het samen oplossen. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u bij ons een klacht indienen. Lees hieronder of in het klachtenreglement hoe u een klacht indient.


Een klacht melden

  • U kunt ons bellen op telefoonnummer 030 232 9160. Of mail ons via klachten@railov.nl. U kunt ons ook een brief sturen naar Klachten Rail& OV, antwoordnummer 4353, 3500 VE Utrecht.
  • U ontvangt binnen drie werkdagen na ontvangst een ontvangstbevestiging.
  • U ontvangt binnen veertien werkdagen een reactie van de klachtencoördinator. We sturen u een brief of we bellen u.


Niet eens met ons antwoord?

Wanneer u het niet eens bent met ons antwoord willen we dat graag van u weten. Dit kan mondeling telefonisch of op ons kantoor, of schriftelijk per brief of per mail. Doet u dit binnen zes weken na ons antwoord. We noemen dit ‘in beroep gaan’. Uw beroep stuurt u naar:

Aan het bestuur van Pensioenfonds Rail & Openbaar Vervoer.
T.a.v. Klachten Rail & OV
Antwoordnummer 4353
3500 VE UTRECHT
klachten@railov.nl

U ontvangt een ontvangstbevestiging binnen drie werkdagen. Uw beroep wordt dan voorgelegd aan de Commissie Klachtenbehandeling van Pensioenfonds Rail & OV. In de ontvangstbevestiging leest u ook wanneer u de uitspraak van de Commissie kunt verwachten.

Vanaf de datum dat de Commissie Klachtenbehandeling alle benodigde informatie heeft om uw beroep te beoordelen, ontvangt u binnen drie weken schriftelijk of per e-mail een gemotiveerd antwoord.


Komen we er samen niet uit? Wat zijn dan uw mogelijkheden?

Bent het niet eens met het antwoord van de Commissie Klachtenbehandeling? U kunt na het doorlopen van deze klachtenprocedure een geschil indienen bij:

  • De Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). U vindt hier de link naar de website van GIP.
  • Of de rechtbank.

Bij een uitspraak van de Commissie Klachtenbehandeling lichten we deze mogelijkheden aan u toe en leggen we aan u uit op welke wijze u dit kunt doen.


Documenten